lördag 11 augusti 2012

Inget måndagsexemplar, tack!

Tick tack, snart är det dags! 

Så dök ett tjockt brev oväntat upp idag med information kring inskrivning, permission och operationen. Maken och jag stod som stå fågelholkar i köket och försökte liksom förstå allvaret med det brevet. Men det går inte att ta in känns det som! Däremot blev jag stressad å andra sidan eftersom jag planerat att hinna med en del före operationen, vilket nu lär få dröja om jag inte gör ett ryck och jobbar dygnet runt här hemma för att få ordning på huset och alla måsten. Vi har ett möbelprojekt och ska flytta/ändra om här hemma och även flytta om och organisera lite bättre bland grejerna.

Men det är bara att glömma, ta lite då det passar. Dels är det svårt att få nåt gjort med en två-åring i huset, sedan har jag haft huvudvärk varenda dag denna vecka, så min kropp försöker nog redan att bromsa mig från att ha en massa projekt igång samtidigt. Nu är det fokus på det viktigaste som behövs fixas före jag blir liggande och kanske inte kan lösa hur som helst efter operationen. Som idag, då var jag iväg och provade skor med äldsta dottern vilket är en syssla som vi måste börja i tid med då hon har väldigt svårt för att välja skor. Suck. Tonåring! Hittade lite kläder åt henne som jag köpte för att bunkra upp med tights inför skolstarten, för sen lär jag nog inte orka sy eller laga några kläder på ett tag. Men shoppa skor, det får någon annan göra sen med henne. Hon ska även in för mätning av benen då hon går ko-bent, vilket givetvis sker veckan efter min operation. (Maken - check!)

Så när är det dags nu då?
Nästa fredag redan skrivs jag in på Neuroavdelningen i Göteborg. Under dagen kommer jag få ta prover, göra ett EKG, prata med sköterskor i olika nivåer och narkosläkaren. Men operationen sker på måndagen efteråt, så därför kommer jag få åka hem på permission efter provtagningen mm. för att återvända med maken kl. 7 den 20:e augusti. Före dess ska jag ha
duschat två tillfällen med hibiscrub för att minska sårinfektioner. Jag får inte försöka raka/klippa mig för att minska risken för sår. Det lär inte vara något bekymmer, fast jag vill gärna klippa håret lite till för sen lär det ju dröja :-P

Man får inte ha mobilen igång på avdelningen, så därför får jag försöka fixa 3G-surf att ta med så jag kan fördriva tiden och ha någon slags kontakt med omvärlden de dagarna jag är sängliggande. Jag hoppas jag kan läsa någorlunda för jag har en del böcker jag kan ta itu med ;-) Kirurgen sa att jag förmodligen ligger 7 dagar på Sahlgrenska för att sedan transporteras till mitt sjukhus i drygt en vecka till. Om det flyter på kommer jag att ligga in så länge jag kan eftersom jag lär få svårt att vila hemma, så det har jag och maken bestämt.

Tackar för alla goa kommentarer på Facebook! Allt värmer, det är kul att läsa när det känns extra motigt. Det är ju liksom första gången jag ska sövas, bo på sjukhus en längre tid och vara ifrån familjen. Allt kommer gå bra så klart. Sen kan vi hoppas på att så mycket av mina besvär försvinner inom en snar framtid. Så snälla kirurgen, var nu utvilad och taggad att göra ett gott jobb den tjugonde, jag vill inte bli nåt halvtaskigt måndagsexemplar!

Whoppi yay! :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar